7/9/10

Kamuoyu araştırma sonuclari... AKP 38.8, CHP 23.1, MHP 16.1....

1995'ten bu yana tüm seçim sonuçlarını 0 hata ile bilen kamuoyu araştırmacısı Adil Gür, anayasa değişikliklerinin gündeme geldiği günden bu yana seçmenlere 'referandumdaki tavrının ne olacağını' 4 kez sordu.

AZ FARKLA 'EVET' YADA 'HAYIR'

İki araştırmada az farkla 'hayır', diğer ikisinde ise az farkla 'evet' çıktı. Adil Gür araştırmaları şöyle anlattı:

“Anayasa değişikliklerinin gündeme geldiği günden bu yana yaptığımız araştırmalarda, seçmenlere 'referandumdaki tavrının ne olacağını' tam 4 kez sorduk. 2 araştırmada az farkla 'hayır', diğer 2 araştırmada ise az farkla 'evet' çıktı. Oldukça zorlu bir referandum süreci olacak, açıkçası 1987'deki rahmetli Özal'ın siyasi yasakların kalkıp kalkmaması yönündeki referandumu gibi bir sonuç bekliyorum. Yani az farkla 'evet' veya 'hayır' çıkabilir. Referanduma kadar geçecek süreçte iktidar ve muhalefet partilerinin tavrı ve çalışmaları referandumun sonucunu belirleyecek, diye tahmin ediyorum. Yani, evet veya hayır'cılardan hangisi neden böyle düşündüklerini halka çok iyi anlatabilirse bir adım öne geçeceklerdir.”

Gür, 'Bu verilerden hareketle bugün şunu söyleyebilirim; oldukça zorlu bir referandum süreci olacak, yani az farkla evet veya hayır çıkabilir' dedi.

Adil Gür'e göre, referanduma kadar geçecek süreçte iktidar ve muhalefet partilerinin tavrı ve çalışmaları referandumun sonucunu belirleyecek. Yani, evet veya hayır'cılardan hangisi neden böyle düşündüklerini halka ne kadar iyi anlatabilirse, bir adım öne geçecek.

0 Yorumlar / Comments:

 

Tolun Ozarslan | Yazilim Testi | Bira İçer misin? | Yazılım Ortağı | Mutluluk İçin